#Claves de la semana

Os socialistas cren que hai tempo antes de acabar 2016 para pedir a transferencia da AP9

Advirte que a maioría absoluta de Feijóo é "un lastre" para Galicia en asuntos como o AVE, que esixe "canto antes" e en condicións. 


|

Camioneropeajeap9


O PSdeG cre que hai tempo antes de que termine 2016 para reclamar a transferencia da autoestrada AP-9 de forma que a iniciativa, que no Parlamento galego apoiaron todos os grupos, salga adiante "de forma eficaz", sen que o Goberno central a poida vetar --como así ocorreu no Congreso--.


O portavoz dos socialistas galegos na Cámara autonómica, Fernández Leiceaga, fixo un chamamento a "todos os grupos" co obxectivo de "retomar o trámite e facelo ademais de forma que non poida ser vetado polo Goberno".


Pola súa banda, mostrou a vontade de "non tentar ter unha posición de beneficio de cada grupo", de forma que avogou por volver iniciar contactos porque cre "que hai días aínda para poder facer isto dunha maneira solvente e eficaz antes de que termine o ano".


COMISIÓN BILATERAL


Para Leiceaga, a comisión bilateral creada entre o Executivo central e a Xunta para a xestión da autoestrada do Atlántico --que esta xornada mantén a súa primeira reunión-- serve unicamente para que Galicia poida "trasladar as súas peticións" a un Goberno, o que ten sede en Madrid, que manexa "a tixola polo mango".


Neste escenario, o PSdeG, segundo remarcou o seu portavoz parlamentario, solicita ao presidente galego, Alberto Núñez Feijóo, "que dea para atrás aos aumentos das peaxes que o seu Goberno en Madrid autorizou" nos últimos anos, e referiuse en concreto a unha subida do 7% en base ao decreto "de recortes" de 2012 que "eliminou" unha rebaixa previa cifrada nesa porcentaxe.


Ao igual, fixo mención ao aumento do IVE, do 18% ao 21%, e ademais apuntou á decisión da exministra de Fomento Ana Pastor de financiar as obras de ampliación en Rande e ao paso da AP-9 por Santiago de modo que se prevé que haxa un incremento do 1% anual acumulativo. Isto, segundo os seus cálculos, supoñerá un incremento do 23% na peaxe nun prazo de 20 anos, é dicir, un "efecto final importante".


Aínda que recoñeceu que o Goberno do PSOE "tamén facía isto", polo que precisou que non o discute en termos políticos, si engadiu que, "nun momento de recuperación", entende que debería ser o propio ministerio o que asuma o custo destas obras de ampliación, que cuantificou nuns 400 millóns de euros.


Neste sentido, sinalou que o PSdeG prevé "suscitar" esta solicitude no Parlamento galego, para demandar ao Ministerio de Fomento que nun período de "se cadra cinco anos" asuma ese prezo, "evitando esa subida do 1% anual, o que evitaría trasladarllo aos cidadáns".


"Isto é o que cremos que debe pedir a conselleira hoxe", agregou, en relación ao encontro que a titular de Infraestruturas, Ethel Vázquez, manterá na sede de Fomento a partir das 18,30 horas.


AVE "ÍNTEGRO"


Sobre este tema, Leiceaga pediu "adiantar todo o posible" a chegada da alta velocidade á comunidade, e apostou pola contratación conxunta de proxecto e obra, algo "que permite reducir os prazos naqueles tramos que aínda non saíron a licitación, por exemplo o de Taboadela a Ourense".


"Queremos un AVE canto antes, pero queremos tamén un AVE íntegro", subliñou Leiceaga, no que coincidiu, a continuación, Cancela, quen esixiu "que se manteñan as condicións e os prazos" da formulación "inicial".


A responsable da xestora galega advertiu de que os socialistas non queren "trato de segunda" a Galicia neste tema, e recriminou a Feijóo que "era tan belixerante" cando á fronte do ministerio estaba José Blanco fronte á actitude que presenta agora.


De feito, ao principio da súa intervención, Pilar Cancela mostrou a "preocupación evidente" da súa formación polo "trato" que está a recibir Galicia do estado, que ao seu xuízo "non se merece".


Neste sentido, atribuíu "posiblemente" a "xogadas internas" do PP o feito de que a comunidade galega estea a verse ante un "prexuízo importante". A maioría absoluta que reeditaron os populares galegos, segundo interpretou, "lonxe de favorecer unha posición de fortalecemento de Galicia, está a ser un lastre".

relacionada ​O BNG levará ao Tribunal Constitucional o veto do Goberno ao debate da AP-9
relacionada ​O Congreso veta o debate da transferencia da AP-9
relacionada ​Fomento acorda coa Xunta a xestión compartida da AP-9 para enfriar a demanda do traspaso
Última hora

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
Última hora
Cabeceralomasleido 1
Cabecerarecomendados 1

Galiciapress
Plaza de Quintana, 3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidad - Configuración de cookies - Consejo editorial - Publicidad
Powered by Bigpress
CLABE