O Eixo Atlántico e a Confederación de Empresarios de Pontevedra (CEP) presentou este venres unha iniciativa para crear un grupo de traballo "aberto", no que convidará a participar a organizacións empresariais, sindicais e administracións, para impulsar as comunicacións ferroviarias na eurorrexión Galicia-Norte de Portugal.


Segundo explicou o presidente da CEP, Jorge Cebreiros, a dinamización das infraestruturas ferroviarias é algo "prioritario" para o desenvolvemento económico e social da eurorrexión, e sinalou que, para alcanzar ese obxectivo, iniciarase unha rolda de contactos co fin de constituír esa mesa de traballo.


Nesa liña de actuación, a patronal pontevedresa reclamará a convocatoria do Consello Económico e Social da cidade para que os distintos axentes implicados "intercambien puntos de vista".


En todo caso, recalcou que a CEP considera algunhas cuestións prioritarias no ámbito das comunicacións por tren: o AVE á Meseta por Cerdedo, o saída sur de Vigo e a modernización da liña do Porriño, e a conexión por tren da Plisan e os polígonos industriais da área.


"BURACO DE 30 QUILÓMETROS"


Pola súa banda, o secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoán Vázquez Mao, sinalou que o desenvolvemento dunha área de 7 millóns de habitantes, como é a eurorrexión, está condicionado fortemente polas comunicacións ferroviarias e, nese sentido, lamentou que existe un "buraco de 30 quilómetros" na liña férrea entre Vigo e a fronteira portuguesa.


Así, mentres o goberno luso xa proxectou e orzou a modernización da liña ata Valença, falta que España faga o propio con eses 30 quilómetros, para poder así completar todo o Eixo Atlántico, desde Ferrol ao Porto.


Ademais, Vázquez Mao advertiu de que non se trata só de dar servizo aos viaxeiros, senón tamén de facilitar a mobilidade das mercadorías, para que a eurorrexión poida ser competitiva fronte aos eixos de comunicación do Mediterráneo.


Segundo estimou, a modernización deses 30 quilómetros de vía requiriría un investimento de 450 millóns de euros, tal e como avanzan algúns estudos xa existentes. "Rescatar as caixas custou 6.000 millóns, e isto sería un 7 por cento desa cantidade, e serviría para impulsar o desenvolvemento económico e a creación de emprego", apostilou.


Por outra banda, indicou que o Tren Celta, que actualmente une Vigo e O Porto, podería manterse como un 'metro tren', é dicir, unha liña de proximidade para dar servizo á área metropolitana.


O secretario xeral do Eixo Atlántico aplaudiu a idea de crear unha mesa de traballo para loitar por eses obxectivos, porque "se se defende isto cunha única voz, haberá un peso político fronte ao Goberno".


POWERED BY BIGPRESS