O contrato de subministración e mantemento de trinta novos trens AVE que Renfe adxudicará o próximo mes de novembro xerará 1.000 novos postos de traballo na industria, segundo estimacións oficiais da compañía ferroviaria que recolle Europa Press.

A operadora prevé determinar finalmente en novembro o adxudicatario este pedido, valorado en 2.642 millóns de euros, polo que compiten Alstom, CAF, Siemens e Talgo.


Ademais, por vez primeira na súa historia, Renfe resolverá o contrato nun acto público e aberto ao que poderán asistir os catro fabricantes de trens que se manteñen en liza polo proxecto, tras a recente descualificación de Bombardier.

A compañía que preside Pablo Vázquez elixiu este sistema, o que se utiliza en todos os grandes contratos internacionais, en liña co seu obxectivo garantir a máxima transparencia e seguridade xurídica a todo o proceso de contratación.

Renfe prevé concluír nos próximos días a análise das ofertas técnicas, dos trens presentados por cada un dos fabricantes, segundo detallaron a Europa Press en fontes do sector.

Unha vez finalice este traballo, convocará un acto público, previsiblemente para as primeiras semanas do próximo mes de novembro, no que se anunciará a puntuación outorgada a cada unha das devanditas ofertas técnicas e, inmediatamente despois, abrirá sóbrelos coas ofertas económicas.

Neste acto dirimirase así a empresa finalista ou potencial adxudicataria ('preferred bidder') do contrato do AVE, que será aquela que logre a mellor puntuación total.

Desta forma, o contrato non se resolverá nunha reunión do consello de administración de Renfe, como os anteriores, aínda que este máximo órgano de xestión ratificará posteriormente a proposta de adxudicación.

A compañía ferroviaria pública segue adiante co seu 'megacontrato', a súa primeira compra de novos trens en polo menos a última década, que se dirimirá case un ano despois da súa licitación en decembro de 2015 e cun novo Goberno xa constituído, se finalmente prospera a investidura de Mariano Rajoy como presidente a finais deste mes de outubro.


CONTRATO HISTÓRICO

O contrato consiste en fornecer a Renfe quince novos trens AVE e un pedido adicional de quince trens máis que a operadora irá solicitando por lotes de cinco unidades en función das súas necesidades. Ademais, inclúe o posterior mantemento dos vehículos.

Renfe busca un tren que circule a unha velocidade de ata 320 quilómetros por hora e de gran capacidade, isto é, que poida transportar a un mínimo de 400 viaxeiros.

Ademais de xerar un milleiro de empregos, a compañía estima que este 'macropedido' de material rodante contribuirá á recuperación económica e dinamizará un sector que leva anos centrándose en pedidos para o exterior.

Renfe xustifica o contrato na necesidade de renovar e incrementar o seu parque de trens para atender o previsto aumento de viaxeiros derivado do incremento da mobilidade e a posta en servizo de novas liñas AVE.



POWERED BY BIGPRESS