#Claves de la semana

​O Congreso veta o debate da transferencia da AP-9


O fin da concesión da AP-9 está fixado para 2018, e o custo estimado do rescate de toda a concesión serían máis de 4.300 millóns de euros.


|

Ap9redondela 1


A Mesa do Congreso ratificou este martes a súa decisión de non aceptar o debate da transferencia da AP-9, unha proposición de lei aprobada por unanimidade polo Parlamento de Galicia, unha posición que, con todo, é distinta á que mantén coa iniciativa lexislativa do PSOE sobre a paralización da LOMCE e as condicións laborais dos traballadores de subcontratas, o que aboca, nestes dous casos, a un conflito institucional co Executivo, que xa anunciara a súa intención de acudir ao Tribunal Constitucional.


O Goberno pediu paralizar a tramitación de 16 proposicións de lei expostas pola oposición ou por parlamentos autonómicos, entre elas a do galego, e xustifícao en que, se saísen adiante, supoñería unha desviación orzamentaria de máis de 6.100 millóns de euros e poñerían en risco o cumprimento do plan de estabilidade comprometido con Bruxelas.


Moncloa acóllese á lexislación que establece que todas as proposicións de lei que se rexistran no Congreso deben contar co visto e prace do Executivo para ser debatidas, xa que o Goberno conta con capacidade para vetar aquelas que, á súa entender, poidan ter efectos negativos sobre os orzamentos en curso ou previstos, xa sexa porque minguan os ingresos ou porque aumentan os gastos.


ATA 16 LEIS VETADAS


Na listaxe de iniciativas vetadas polo goberno do PP figuran dúas proposicións de lei para paralizar a aplicación da Lei Orgánica de mellora da Calidade Educativa (LOMCE), outras tres que buscan ampliar a supresión de taxas xudiciais, unha do Grupo Socialista para mellorar as condicións laborais dos traballadores de subcontratas, e catro leis chegadas de parlamentos autonómicos: unha de Murcia para fomentar o autoconsumo eléctrico; unha do País Vasco, para compensar a vítimas do amianto; outra de Galicia, para asumir a titularidade da autoestrada de peaxe AP-9; e unha de Baleares, sobre emprendedores.


Cada unha destas proposicións de lei foi obxecto dun escrito específico argumentado os motivos concretos do veto, sempre relacionado cun aumento do gasto orzamentario ou unha redución dos ingresos previstos.


Fronte a esta postura, a Mesa do Congreso, onde o PP non ten maioría, non quixo aceptar os vetos do Goberno e, de entrada, xa levantou os relativos á LOMCE, cuxa paralización xa superou o seu primeiro debate no Pleno, e á modificación de Estatuto de Traballadores para mellorar as condicións laborais nas subcontratas.


En canto ás catorce iniciativas vetadas, a Mesa decidiu atender a esixencia do Goberno na maioría dos casos seguindo o criterio dos servizos xurídicos, que no seu informe lembraban que os vetos viñan aceptando sempre e que o TC xa sentenciou que, se o Lexislativo quere desatendelos, debe argumentar por que non fai caso ao risco orzamentario que alega o Executivo, que é quen xestiona os recursos públicos.


FOMENTO DIXO QUE NON SE DEBATESE


O pasado 17 de outubro coñeceuse a postura contraria ao debate que sostén o Ministerio de Fomento agora dirixido por Íñigo da Serna e que supón contradicir a postura que manteñen aquí todos os partidos políticos, incluído o PP, favorables a lograr a titularidade da autoestrada que une de norte a sur o eixo atlántico galego.


O informe de Fomento enviado uns días antes ao Congreso, destacaba que a autoestrada AP-9 "vertebra o eixo atlántico" enlazando os principais centros económicos de Galicia e cinco das sete cidades de maior tamaño.


O Ministerio que entón dirixía en funcións Rafael Catalá --tras a marcha da deputada galega e agora presidenta do Congreso, Ana Pastor-- dixo que a AP-9 estaba "integrada" na rede transeuropea de transporte e insistiu en que "a través das vías de alta capacidade de titularidade do Estado" soporta regularmente tráfico de longo percorrido e permite conectar os principais núcleos galegos "cos diferentes territorios de España e cos demais países da Unión Europea", incluído Portugal (pola A-55).


Así mesmo, apuntou que conecta as áreas de influencia dos cinco portos de interese xeral do Estado en Galicia e as súas principais rías e inclúe a conexión cos tres aeroportos de Galicia.


Fomento determinou no seu informe que esta infraestrutura, de acordo coa lei 37/2015, do 29 de setembro, de estradas, forma parte da rede de estradas do Estado, xa que "está integrada nun itinerario de interese xeral, está incluída nun itinerario de tráfico internacional e interese europeo e serve de acceso ao paso fronteirizo con Portugal", así como a portos e aeroportos.


"Polo que non sería factible o traspaso da autoestrada ao Goberno autonómico de conformidade ao establecido na lexislación vixente e, de acordo cos principios constitucionais de repartición de competencias entre administracións", engadiu.


OBRIGAS ECONÓMICAS


En 2014, como recolle a proposición de lei aprobada na Cámara autonómica, a concesión da AP-9 tivo uns ingresos derivados da peaxe de 127,7 millóns de euros. Dado que o fin da concesión está fixado para 2018, o custo estimado do rescate de toda a concesión está cifrado en máis de 4.300 millóns de euros.


Con estes datos de fondo, Fomento advertiu que "no caso de que a Comunidade Autónoma acordase unilateralmente o rescate da concesión", a Administración Xeral do Estado "tería que asumir de maneira inmediata unhas indemnizacións á sociedade concesionaria que estarían cifradas, en polo menos 4.300 millóns de euros, importe correspondente á peaxe que deixaría de recibir ata o momento previsto para o fin da concesión".


Con todo, a proposición de lei do Parlamento de Galicia unicamente contempla o traspaso da titularidade á Comunidade galega.


O Goberno apuntou, así mesmo, que "non existen consignacións nos créditos orzamentarios do Ministerio de Fomento para o exercicio 2016 que permitan afrontar devandito pago". Por iso, informa "desfavorablemente" á proposición de lei de transferencia da titularidade da AP-9 a Galicia.


COMISIÓN XUNTA-FOMENTO E POSICIÓN DO PP


Aínda que a postura do PP galego é favorable á transferencia e o Goberno autonómico manifestou que non deixará de reclamar a titularidade, o acordo ao que chegaron o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, e o ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, nunha recente visita a Galicia do membro do Executivo central é a creación dunha comisión para a xestión da vía.


Con todo, esta comisión, que o ministro definiu como de "alto nivel" e na que está previsto que se poidan "compartir" as decisións máis importantes que afecten á infraestrutura, conxela, por parte de Fomento, a transferencia da titularidade.


Ademais, no Congreso dos Deputados, os populares tampouco votaron favorablemente a unha iniciativa que presentou En Marea co fin de que o Goberno levantase o veto para a transferencia da AP-9. A proposta decaeu por un empate entre os votos a favor e en contra, entre os que situaron os do PP, que entendeu que a formación de confluencia quere o rescate para o público da autoestrada, aínda que iso non é o que inclúe a proposta de lei do Parlamento de Galicia.

relacionada Pontón acusa a Feijóo de romper a "unidade" dos partidos a respecto da AP-9
relacionada En Marea pon en dúbida o "peso político" de Feijóo
relacionada ​Fomento acorda coa Xunta a xestión compartida da AP-9 para enfriar a demanda do traspaso
Última hora

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
Última hora
Cabeceralomasleido 1
Cabecerarecomendados 1

Galiciapress
Plaza de Quintana, 3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidad - Configuración de cookies - Consejo editorial - Publicidad
Powered by Bigpress
CLABE