O ministro de Fomento en funcións, Rafael Catalá, apuntou que non hai "ningunha información adicional" na nova documentación achegada por Adif ao xulgado que instrúe a causa polo accidente de Angrois, onde morreron 80 persoas en xullo de 2013, dado que o seu contido formaba parte do informe que a entidade pública empresarial "presentou desde o primeiro momento".


Desta forma pronunciouse Catalá, a preguntas dos xornalistas nun acto en Madrid, para xustificar que "non hai ningún ánimo nin de ocultación" por parte do administrador de infraestruturas ferroviarias, que depende do departamento que o dirixe en funcións.


Adif presentou este luns 300 folios ao xuíz instrutor, entre os que figuran análises preliminares de riscos e do desenvolvemento en táboas das ameazas detectadas, correspondentes ás empresas da UTE da liña.


A Audiencia Provincial ordenou reabrir en marzo a causa para esclarecer, precisamente, se Adif realizara unha avaliación integral do perigo na curva, pero tanto estas análises achegadas tres anos despois, como uno elaborado por Ineco e que xa constaba na causa, son, segundo expertos consultados por Europa Press, parciais e non examinan en concreto o risco na curva da Grandeira.


A FISCALÍA PÚXOO " DE MANIFESTO"


Este mércores, Catalá, cuestionado polas críticas das vítimas do sinistro, que aseguran que Adif "ri" deles pasado este tempo ao afirmar que omitiu esta información que ve "relevante" por "erro", indicou que "o contido dos documentos que se achegaron á causa nos últimos días formaba parte do informe que Adif presentou desde o primeiro momento". "Non hai ningunha información que se diminuíu no momento inicial nin hai información adicional", apostilou.


Neste sentido, abundou en que "non hai información adicional que non existise no momento inicial" no sumario. "Si hai documentos que se acompañan a cáusaa pero que, insisto, o seu contido formaba parte dos informes que Adif presentou desde o primeiro momento", sinalou.


"Por tanto, non hai ningún ánimo nin de ocultación, por suposto, nin tampouco ningunha información adicional, na nosa opinión; pero en todo caso iso correspóndelle a quen dirixe a instrución, que será o xuíz competente", finalizou.


Polo momento, o titular do Xulgado de Instrución número 3 de Santiago, Andrés Lago Louro, decidiu aprazar, por segunda vez e ata o 18 de outubro, a vista na que deben declarar tres peritos para ratificar os seus informes sobre o sinistro, centrados todos eles no risco na liña Ourense-Santiago.




O PORRIÑO


A continuación, Catalá, que tamén foi interrogado polo compromiso de Fomento para evitar que sucedan este tipo de "erros" tamén na investigación do accidente de tren do Porriño, comprometeu "seguir mantendo a mesma actitude" que se mantivo na causa polo descarrilamento do Alvia, e que se está mantendo, ao seu xuízo, con ocasión do da localidade pontevedresa. "E como facemos con calquera accidente ou incidente ferroviario", incidiu.


Respecto diso, ofreceu "a máxima transparencia, a máxima colaboración, a máxima achega de información, a achega de informes de expertos de Adif e de Renfe, os seus protocolos, os seus sistemas de seguridade internos, con toda lealdade, con toda transparencia, para que no ámbito xudicial e no ámbito das comisións de accidentes póidanse levar a cabo os informes que teñen que elaborar de investigación xudicial".


"Contando con toda a colaboración do Ministerio de Fomento, de Adif, de Renfe e de todos os expertos necesarios", remachou o ministro en funcións.

POWERED BY BIGPRESS