Luz verde ao proxecto de real decreto-lei que modifica as 'reválidas'
As de 6º de Primaria e 4º de ESO serán mostrales de contidos deses cursos, e a de Bacharelato farana os alumnos que queiran ir á Universidade.
O Consello de Ministros aprobou este venres 9 de decembro o proxecto de 'Real Decreto-Lei de medidas urxentes para a ampliación do calendario de implantación da Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE)', que introduce cambios nas avaliacións finais de Primaria, ESO e Bacharelato. Xa non terán efectos académicos nin as farán obrigatoriamente todos os alumnos.
En concreto, o Goberno modifica a disposición final quinta da lei educativa, relativa ao calendario de implantación da mesma, co fin de "proporcionar seguridade xurídica" sobre as características e efectos das avaliacións mentres se alcanza o pacto educativo.
Este texto conta xa co visto e prace da maioría das comunidades autónomas, reunidas o pasado 28 de novembro na Conferencia Sectorial de Educación, e deberá ser aprobado polo Pleno do Congreso dos Deputados, ademais de pasar polos órganos consultivos.
A avaliación de 6º de Primaria será mostral e non censal, de maneira que as comunidades autónomas elixirán unha serie de centros para facer esta proba e non terán que realizala todos os alumnos obrigatoriamente como o curso pasado cando se realizou por primeira vez. Con todo, o Ministerio de Educación sinala que isto non impide para que se algunha administración autonómica quere someter a todos os seus estudantes á avaliación, o poida facer.
A avaliación final da ESO tamén será mostral, participando unicamente nela o alumnado matriculado en 4º que fose seleccionado pola Administración educativa; limitarase ás materias troncais xenerais do último curso e non ás de toda a etapa; non terá efectos académicos nin os resultados constarán no expediente académico do alumno examinado.
A 'reválida' de 2º Bacharelato só a terán que realizar os alumnos que queiran ir á Universidade porque esta proba substitúe á antiga Selectividade. Non terá outros efectos académicos que os do acceso aos ensinos de Grao e limitarase ás materias troncais xenerais do último curso e as materias troncais de opción para subir nota, e non ás de 1º e 2º como establece a LOMCE.
As características, datas e contidos destas probas regularanse a través dunha orde ministerial, que se atopa en fase de borrador, cuxo contido debaterao a próxima semana a comunidade educativa no Consello Escolar do Estado, órgano consultivo polo que ten que pasar toda a normativa en materia de ensino.
"CARA A UN NOVO SISTEMA EDUCATIVO"
Desde o Ministerio de Educación sinalan que esta suspensión dos efectos académicos das Probas "non supón a paralización das avaliacións", cuxa realización "non só é conveniente, senón que facilita información relevante para o diagnóstico do sistema educativo".
Así mesmo, xustifican que para poder realizar estes cambios, o Goberno ten que facelo mediante leste decreto-lei, "ata a entrada en vigor da normativa resultante do Pacto de Estado social e político pola educación". Así, establece un "período de transición cara ao novo sistema educativo que permita a súa aplicación con todas as garantías", segundo subliñan desde o departamento de Educación.
Escribe tu comentario