​Como de dixitais son os nosos centros escolares?

Pablo Rodríguez Canfranc
Economista

A calidade da educación é unha preocupación que afecta a numerosos países. Os ránkings actuais entre os que destaca o temido Informe Pisa encárganse de poñer en evidencia as carencias e necesidades dos sistemas educativos nacionais ao poñelos en comparación cos que levan a cabo mellores prácticas. Un factor que pode influír con forza na calidade educativa é o grao de uso de tecnoloxía nos procesos de ensino e aprendizaxe, que en suma é unha maneira de medir o seu grao de adaptación ás necesidades dunha sociedade dixital.


Para ese efecto, Fundación Telefónica realizou un estudo para determinar cal é o nivel tecnolóxico que presenta o sistema educativo español, Prepara a túa escola para a sociedade dixital. Claves para sumarse ao cambio. Trátase dun informe baseado nunha enquisa a máis de 1.000 colexios e institutos de toda a xeografía nacional, levadas a cabo entre maio e outubro do pasado ano 2015.


A radiografía da nosa educación que mostra o traballo pon en evidencia que aínda queda un longo camiño para alcanzar a 'escola dixital', pero é verdade que gradualmente se aprecia un principio de transformación. Vaiamos por partes.


A primeira idea que nos vén á mente é que as persoas son as que guían o cambio e non as institucións. A tecnoloxía está presente en todos os ámbitos da nosa vida e é lóxico que a traslademos á nosa contorna laboral. Así, as tres cuartas partes dos docentes utilizan tecnoloxía para preparar as súas clases. Na mesma liña, case a metade dos centros comunícanse coas familias dos alumnos a través de redes sociais, e o 90% dispón dunha plataforma académica de comunicación e xestión.


Outro dato positivo é que máis da metade dos colexios e institutos utilizan os blogues como ferramenta pedagóxica e de comunicación entre docente e alumno. Apréciase tamén unha preocupación por ofrecer ao alumnado formación en navegación segura e responsable, en concreto, sobre propiedade intelectual e protección de datos.


Agora ben, na outra cara da moeda a enquisa descobre que tan só o 20% dos centros escolares concibe a tecnoloxía e innovación como un piar estratéxico e menos dun terzo manifesta que introduciu a competencia dixital nas súas clases de acordo ao currículo oficial.


E á falta de impulso institucional súmaselle a carencia de medios e infraestruturas. Un terzo das escolas non dispón dunha conexión a Internet cun ancho de banda suficiente como para levar a cabo actividades en liña cos alumnos e soamente o 10% dispón de encerados electrónicos en todas as aulas. Na cuarta parte dos colexios enquisados os alumnos soamente lle dedican unha hora á semana á tecnoloxía na aula. Finalmente, o mobile learning ou uso de teléfonos intelixentes na aula soamente está presente no 8% da mostra.


Aínda que os docentes e alumnos son na súa maioría dixitais, como habitantes dunha era tecnolóxica, aínda queda un esforzo institucional inmenso para modernizar o sistema educativo.

Sin comentarios

Escribe tu comentario




No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Más opinión
Opinadores
Este periódico fue seleccionado por Google News Initiative para su Journalism Emergency Relief Fund

Pressdigital
Plaza de Quintana ,3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consejo editorial Publicidad
Powered by Bigpress