​Vítimas cren que Adif trata de "torpedear" a investigación coa nova documentación

|

Angroisvitimas


As vítimas do accidente de Angrois, onde un tren descarrilou en 2013 e ocasionou 80 mortes e máis de 100 feridos, mostraron o seu malestar pola decisión de Adif de entregar, tres anos despois, documentación que a propia entidade pública empresarial considera "relevante" para a investigación xudicial e que admite haber omitido ata agora, di, "por erro".


En declaracións a Europa Press, o presidente da plataforma de afectados polo sinistro, Jesús Domínguez, criticou que o administrador de infraestruturas ferroviarias "tente torpedear" a instrución, unha vez reaberta pola Audiencia Provincial da Coruña e tras a decisión do xuíz de pechala.


"Seguen sen colaborar coa xustiza", advertiu, á vez que lamentou a actitude do maxistrado, Andrés Lago Louro, ao admitir "a última hora" máis de 300 folios, cando para este mércores estaba prevista, tras un primeiro adiamento, a comparecencia de dous peritos e dun catedrático para avanzar nas pescudas co obxectivo de dilucidar se Adif fixo unha correcta avaliación do risco na curva da Grandeira.


Precisamente, pola petición dalgunhas das partes acudidas para estudar a abundante nova documentación, Lago Louro decidiu volver suspender a vista.


Adif e Renfe, para este portavoz, "torpedean a instrución" tres anos despois, e "rinse das vítimas". "Non nos fiamos deses documentos, poden facelos 'ad hoc", engade, respecto diso, Domínguez.


Ao seu xuízo, a "proba máis evidente" de que o risco non se avaliou de maneira adecuada na liña Ourense-Santiago "é que se produciu o accidente e morreron 80 persoas". "O risco estaba aí e ata o propio maquinista --que conducía cun exceso de velocidade ese día por un descoido-- o di no audio", afirmou o presidente da plataforma, en referencia ao que comenta Francisco Garzón Amo na gravación en cabina instantes despois de producirse o descarrilamento.


"A NOSA SAÍDA, EUROPA"


Neste punto, Jesús Domínguez entende que a "saída" que queda aos afectados pola traxedia é "Europa". Respecto diso, lembra que recorreron un dos últimos autos do xuíz, para esixir que sexan os responsables da Axencia Ferroviaria Europea, e non os tres actuais peritos xudiciais, os que elaboren o novo informe que solicitou o instrutor.


Devandito informe, consecuencia das recomendacións realizadas pola Audiencia, deberá dilucidar, entre outras cuestións, se Adif analizou de forma integral o risco na liña que conecta a cidade das Burgas coa capital galega.


"AVALIACIÓN PARCIAL"


E precisamente, tras non atender hai dous anos ás peticións do primeiro xuíz, Luís Aláez, a documentación remitida por Adif este luns ao Xulgado de Instrución número 3 de Santiago incorpora as análises preliminares de riscos e do desenvolvemento en táboas 'Excel' dos 'Hazard Log' --de ameazas detectadas--.


Con todo, expertos consultados por Europa Press chamaron a atención sobre que non se trata dunha avaliación integral --como requirían os maxistrados da Audiencia--, senón que é "parcial" e só avalía un subsistema, pero non a infraestrutura ou elementos crave como a curva da Grandeira. Así, limítase a acreditar que ante un exceso de velocidade nunha zona con limitación o risco será "exportado" ao maquinista.


"SECUESTRO DE INFORMACIÓN"


A portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, censuraba tamén este martes que o Ministerio de Fomento ocultase esta "información relevante" para o esclarecemento das causas do accidente de Angrois, á vez que preguntou canta máis "segue secuestrada nas oficinas" dese departamento.


"É absolutamente indignante que, durante tres anos, o Ministerio de Fomento estivese a ocultar información relevante", incidiu a dirixente nacionalista, sen deixar de reivindicar "o dereito das vítimas e de todo o pobo galego a coñecer a verdade" do ocorrido na parroquia compostelá de Angrois o 24 de xullo de 2013.


Agora, desde o seu punto de vista, esta "ocultación" por parte de Adif pon en evidencia "a irresponsabilidade dun goberno que, claramente, debe ter moito que ocultar" en relación co sinistro ferroviario máis grave da democracia española.


É por iso que, ante un asunto de "unha gravidade terrible", Ana Pontón requiriu "unha explicación" por parte do Goberno en funcións "e do propio presidente".


"Dous accidentes graves en tres anos é un síntoma de alarma suficientemente grave para que se nos diga que aquí non pasa nada e se tente responsabilizar única e exclusivamente aos maquinistas", argumentou Pontón, pois o asunto ten "suficiente calado" como para que a Cámara autonómica "se sitúe a favor das vítimas e da verdade".



relacionada A nova documentación de Adif obriga a aprazar as comparecencias xudiciais previstas
relacionada ​Adif omitíu "por erro" documentación "relevante" sobre Angrois durante máis de 3 anos
relacionada Discrepancias entre os peritos xudiciais de Angrois sobre a seguridade da curva da Grandeira

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
Este periódico fue seleccionado por Google News Initiative para su Journalism Emergency Relief Fund

Pressdigital
Plaza de Quintana ,3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consejo editorial Publicidad
Powered by Bigpress