Anpe-Galicia felicita ao profesorado e chama a non "magnificar" os informes

|

Profesoraulafisicayquimica

Anpe-Galicia felicitou este martes a todo o profesorado galego, ao que atribúe que o seu alumnado sitúese como a quinta comunidade autónoma con mellores resultados na mostra presentada polo informe PISA.


"Despois do mediatizado debate dos deberes, os pais dos nosos alumnos poden confiar na nosa profesionalidade", destaca Anpe a través dun comunicado.


"É verdade que a mellora no informe PISA vén condicionada por un lixeiro incremento na porcentaxe global, á vez que se produce un descenso da media, o que nos permite subir respecto ao resto dos países", comenta. 


"MOSTRA EXIGUA"


Con todo, resalta a "importante brecha" entre as autonomías, con algunhas con resultados "moi por encima da media" como Castela e León con 522 puntos e Madrid con 520.


Tamén valora a Navarra con 514, Galicia con 509 e Aragón con 506, e engade que do outro lado da escala atópanse Estremadura con 475, Andalucía con 479 e Canarias con 483, por baixo da media.


Esta desigualdade territorial é, ao seu xuízo, "unha das moitas claves que demostran o erro que supón magnificar os informes PISA, posto que se trata dunha proba baseada nunha mostra exigua da poboación escolar e debe interpretarse como o que é: un diagnóstico para establecer propostas de mellora".


A situación do sistema educativo español mídese "mellor", segundo indica, con outros estándares "máis obxectivos", entre os que cita os índices de fracaso e abandono escolar, que, engade, "van mellorando paulatinamente".


O informe mostra tamén, segundo Anpe-Galicia, "que os países que apostaron por mellorar a situación do profesorado e o seu recoñecemento laboral e profesional obtiveron os mellores resultados". Por exemplo, di, Portugal, "que hai anos estaba nos últimos lugares e que nestes anos desenvolveu a carreira docente, mellorou significativamente os seus resultados neste informe".


"SEN RECOÑECEMENTO"


Pola súa banda, os docentes españois "están a facer este esforzo", segundo reivindica, "de maneira voluntaria e sen un recoñecemento profesional e económico", posto que non existe unha carreira docente. Aínda así, argumenta que "a profesionalidade dos docentes e o seu traballo día a día nas aulas salvan as deficiencias do sistema educativo e son o principal factor da mellora destes resultados".


Por iso, incide en que "en España é ineludible mellorar a profesión docente, buscando un sistema de selección, formación e recoñecemento acorde ao dos países que o puxeron en marcha hai anos e que son os que mellores resultados obtiveron no informe".


Os países mellor situados no informe PISA dedican unha "atención prioritaria" á educación nos seus orzamentos, e establecen medidas para "dignificar" o labor docente, subliña.


Por todo iso, reitera que "é imprescindible" un pacto de estado "que vertebre o sistema educativo de maneira que se eviten as enormes desigualdades entre comunidades autónomas", solicita unha lei de financiamento do ensino, aumento do gasto público destinado á educación ata polo menos un 6% e abordar a situación do profesorado e o seu desenvolvemento profesional, o que "pasa por negociar de maneira inmediata o Estatuto Docente".


A XUNTA REIVINDICA O SEU PAPEL


A Consellería de Educación reivindica que Galicia obtén "os mellores resultados da súa historia" en matemáticas, en ciencias e en lectura, e confirma que "Galicia está por encima da media de España e da OCDE nas tres competencias avaliadas (lectora, científica e matemática); e incrementa a súa puntuación total e a súa posición no ranking de comunidades autónomas con respecto ao último informe de 2012", destaca o departamento a través dun comunicado de prensa.


Educación chama a atención sobre que, de feito, a comunidade sitúase "ao mesmo nivel de países que se caracterizan por un importante desenvolvemento tecnolóxico" como Alemaña, Australia, Países Baixos, Reino Unido, Corea do Sur e Suíza.


"En definitiva, Galicia mellora a súa posición tanto a nivel global como en comparación co resto das comunidades autónomas do Estado, onde sobe dous postos na escala, ao pasar do sexto ao cuarto posto en competencia lectora (despois de Castela e León, Madrid e Navarra), e do décimo ao oitavo posto en competencia matemática; e un posto en competencia científica (do quinto ao cuarto posto no ranking de comunidades).


PRIMEIRA EN EQUIDADE


A consellería subliña que o informe "confirma a Galicia como a comunidade autónoma co sistema educativo máis equitativo por diante de todos os países da OCDE". Este dato, que se obtén tras analizar a influencia do contexto sociocultural nos resultados académicos do alumnado, "confirma o esforzo da Consellería de Cultura e Educación por garantir un acceso á educación en condicións de igualdade para todos", valora.


Neste sentido, asegura que unha das accións "prioritarias" do Goberno galego é a atención á diversidade de todos os colectivos. "Tal como reflicten os últimos informes do ministerio, Galicia é a comunidade máis inclusiva do estado, co 91,1% do alumnado con necesidades educativas especiais integrado no réxime ordinario", lembra. "Isto é posible grazas á rede de 3.000 profesionais, entre coidadores e especialistas en pedagoxía terapéutica e audición e linguaxe que traballan no sistema educativo público", apostila.

relacionada Galicia obtén resultados próximos aos dos países mellor clasificados no informe PISA
relacionada ​Los deberes excesivos aumentan el fracaso escolar
relacionada Profesores e alumnos concéntranse en toda Galicia contra as 'reválidas'

Sin comentarios

Escribe tu comentario




No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Pressdigital
Plaza de Quintana ,3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consejo editorial Publicidad
Powered by Bigpress