Galicia obtén resultados próximos aos dos países mellor clasificados no informe PISA

|

Profesoraulaalumnos


O rendemento dos alumnos galegos de 15 anos mellora cinco puntos en matemáticas (494) respecto ao anterior (2012), sobe en 10 puntos en lectura (ata 509) e mantense en ciencias (en 512 puntos), segundo os datos do informe do Programa para a Avaliación Integral de Alumnos de 2015 (PISA, polas súas siglas en inglés) que se fixo público este martes.


O informe PISA achega por primeira vez datos de todas as comunidades autónomas nas tres competencias --lectura, ciencias e matemáticas--. 


No conxunto do Estado, o rendemento dos alumnos españois de 15 anos mellora oito puntos en Lectura ata os 496 puntos no informe do Programa para a Avaliación Integral de Alumnos de 2015 (PISA, polas súas siglas en inglés) respecto ao anterior (2012), situándose por primeira vez por encima da media dos países da OCDE (493 puntos) e da Unión Europea (494 puntos).


España tamén sobe dous puntos en Matemáticas (486), aínda que continúa por baixo da media da OCDE (490) e da Unión Europea (493). En Ciencias (493) baixa tres puntos, quedándose ao mesmo nivel que a media da OCDE e lixeiramente por baixo da UE (495). Cabe sinalar que a media dos países da OCDE nesta edición caeu en todas as áreas: oito puntos en Ciencias, dúas en Lectura e catro en Matemáticas.


Estes son os principais datos deste informe internacional publicado este martes 6 de decembro a nivel mundial. Nesta comparativa participaron 540.000 alumnos de 72 países, que representan a 29 millóns de mozos.


As probas realizáronas en España 37.000 alumnos de 980 centros de todas as comunidades autónomas no segundo semestre de 2015 cando aínda non se implantou a Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE) en Educación Secundaria Obrigatoria (ESO), que é a etapa na que se atopaban os estudantes examinados, a maioría do último curso (4º).


Este estudo internacional mide como manexan os seus coñecementos en Lectura, Matemáticas e Ciencias, aínda que nesta ocasión, o informe céntrase sobre todo na última destas tres competencias. A OCDE define a competencia científica como a capacidade do estudante de involucrarse en cuestións relacionadas coa ciencia, de poder participar en discusións razoadas neste ámbito, explicar fenómenos científicos e interpretar datos.


A competencia lectora, segundo esta organización internacional, permite aos alumnos entender textos escritos, reflexionar, desenvolver os seus coñecementos e participar na sociedade. A matemática defínea como a capacidade para formular, empregar o razoamento matemático nunha variedade de contextos e tomar decisións ben fundadas.


SINGAPURA Á CABEZA E FINLANDIA BAIXA


O país mellor clasificado nas tres áreas é Singapura, a pesar de baixar en dúas delas: 556 puntos en Ciencias, dúas máis que no informe anterior; 564 puntos en Matemáticas, nove menos, e 535 en Lectura, sete puntos menos. Na primeira das competencias, ségueo Xapón (538) e Estonia (534); en Matemáticas, Hong Kong (China), con 548 puntos, e Xapón (532); e en Lectura, Hong Kong e Canadá (ambas as con 527) e Finlandia (526).


Finlandia nesta edición de 2015 experimenta un retroceso nas tres áreas avaliadas, sobre todo na de Ciencias, na que obtivo 531 puntos, 14 menos que fai tres anos. Aínda así, os alumnos finlandeses seguen moi por encima dos españois e por diante da media dos dos países da OCDE e a Unión Europea en todas as competencias.


DIFERENZAS ENTRE CCAA


O informe achega por primeira vez datos de todas as comunidades autónomas nas tres competencias, que mostran grandes diferenzas de rendemento entre elas. Algunhas, como Castela e León, Navarra, Madrid ou Galicia obteñen resultados próximos aos dos países mellor clasificados no informe PISA 2015.


En Ciencias, Castela e León sitúase á cabeza, con 519 puntos, 26 por encima da media española (496 puntos) e a unha distancia de 46 puntos de Andalucía (473), a peor situada; en Matemáticas, Navarra lidera a táboa con 518 puntos, 32 máis que a media de España (486) e 66 puntos máis que Canarias (452), e en Lectura Castela e León colócase á cabeza (522), 26 puntos mais que a media e 47 máis que Estremadura.


POUCOS EXCELENTES


Se se comparan os resultados nunha escala de niveis de rendemento en Ciencias, España, cun 18%, ten unha proporción de alumnos atrasados inferior á OCDE e a UE (22 e 21%, respectivamente), algo que desde o Ministerio de Educación sinalan como un "indicador de equidade". Con todo, os alumnos excelentes nesta área representan o 5%, un dato inferior ao 8% da OCDE e a UE.


En Lectura pasa algo similar: 16% de atrasados fronte ao 20% e 19% da OCDE e a UE, respectivamente; e un 5% de excelentes en comparación co 8% da OCDE e o 9% da UE. En Matemáticas, España conta cunha maior proporción de alumnos con peores resultados (22%), igual que a media da UE e un punto menos que a da OCDE (23%), mentres que os excelentes só chegan á 7% fronte ao 10 e 11% da OCDE e a UE, respectivamente.


MOZAS, MIGRANTES E REPETIDORES


En lectura, as mozas presentan maior rendemento que os seus compañeiros homes en todos os países analizados. En Matemáticas, os mozos superan ás mozas, aínda que as diferenzas non son tan grandes como en Ciencias, onde os alumnos obteñen resultados significativamente superiores aos das alumnas (excepto en Finlandia ou en Bulgaria).


O informe indica que os alumnos de orixe migrante, en xeral, obteñen perores resultados que os alumnos nativos e nisto a España queda aínda moito por facer, a pesar de avanzar no terreo da integración, segundo a OCDE. A excepción dáse en Singapura, Malta ou Hungría, onde os migrantes, posiblemente polo seu nivel socioeconómico, conseguen mellores puntuacións.


O alumnado repetidor segue sendo moi superior no sistema educativo español, onde un 31% o fai unha ou dúas veces en Educación Secundaria Obrigatoria (ESO), 19 puntos porcentuais máis que a media da OCDE (12%) e 16 máis que a UE (16%). A situación é, segundo os autores do informe, "preocupante" en todas as comunidades autónomas, que vai desde o 21% de Cataluña ata o 40% de Baleares.

relacionada ​El 30% de los padres de Galicia reconoce que "se le daban mal" las matemáticas
relacionada Os alumnos de primaria van mellor en castelán ca en galego e coxean en mates

Sin comentarios

Escribe tu comentario




No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Pressdigital
Plaza de Quintana ,3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consejo editorial Publicidad
Powered by Bigpress