Galicia pecha 2016 con 15 falecidos máis nas estradas que en 2015

|

Multaconducirtraficocarreteras


O ano 2016 pechouse con 1.160 mortos nas estradas españolas, o que supón un aumento de 29 falecidos (2,6 por cento máis) respecto da cifra total do ano 2015, cando 1.131 persoas perderon a vida nas vías do territorio español. Desta forma, por primeira vez en 13 anos rompe a tendencia á baixa, xa que desde o ano 2003, cando se contabilizaron 5.399, o número de vítimas descendera ano tras ano.


Os datos do balance de accidentes ocorridos en vías interurbanas no ano 2016 foron presentados este martes 3 de marzo polo director xeral de Tráfico, Gregorio Serrano.


As principais causas dos sinistros en 2016, segundo explicou Serrano, foron a distracción, nun 28 por cento dos casos, xunto coa velocidade inadecuada (21%). Con todo, o director xeral de Tráfico destacou o aumento das infraccións por consumo de alcol e drogas detectadas en 2016.


Así, explicou que se realizaron 3.026 probas a condutores involucrados en accidentes, dos que 829 deron positivo (27%) e outras 3.350 probas a condutores infractores con 2.2114 positivos (63%). Respecto ao alcol, realizáronse 113.396 probas a persoas involucradas en accidentes, con 5.045 positivos (4,5%) e outras 554.593 probas a condutores infractores con 4.281 positivos (0,8%).


USO DO MÓBIL


Para o departamento que dirixe Serrano, tamén foi importante neste aumento da sinistralidade a mobilidade, que subiu en 18,6 millóns de desprazamentos de longo percorrido, o que representa un aumento acumulado do 10 por cento nos últimos 3 anos. Tamén acusan o envellecemento do parque. "Os turismos nos que viaxaban os falecidos teñen unha idade media de 13,6 anos, 11,1 as furgonetas e 9,5 as motos", declarou. Ademais, sinalou o aumento de falecidos entre 15 e 24 anos e entre 45 e 64 anos.


Aínda así, non quixo sinalar unha causa como a principal para estas cifras senón que falou de "unha serie de factores que interveñen na sinistralidade". Insistiu na distraccion no vehículo, "motivada en moitos casos polo uso do movil", así como o exceso de velocidade. Ao seu xuízo, hai que "atacar aos poucos todas estas frontes".


En 2016, tamén ascenderon o número de accidentes e o número de feridos hospitalizados en sinistros. Concretamente contabilizáronse 1.038 sucesos nas estradas, o que supón 15 accidentes máis que no ano anterior (un aumento do 1,4 por cento), mentres que os feridos sumaron 5.067 ao longo de 2016. Trátase de 209 persoas hospitalizadas máis que no ano anterior, o que supón un aumento nesta materia dun 4,3 por cento.


As vías secundarias seguen sendo as máis sinistras en España, tres de cada catro vítimas de tráfico (75%) morren nestas estradas. Con todo, a DXT destaca que se mellorou nun 3 por cento con respecto ao ano anterior, cando se rozaba o 80 por cento de vítimas nestas vías. O turismo segue sendo o vehículo máis mortal (640 falecidos), xunto ás motocicletas (214) e os peóns (118).


BAIXAN OS MORTOS EN FURGONETAS E BICICLETAS


Con todo, o directo xeneral de Tráfico, Gregorio Serrano, apuntou que no caso das motocicletas produciuse unha mellora con respecto a 2015. Así, rexistráronse 10 mortes menos en 2016 que no ano anterior. A cifras tamén mellorou nos usuarios de bicicletas (10 mortes menos), ciclomotor (-6) ou furgonetas (-11). Pola contra aumentou o número de falecidos entre os peóns (+5), os usuarios de turismos (+34), camións superiores aos 3.500 quilogramos (+10) e os de autobús (+16).


En canto aos sistemas de retención, Serrano destacou que as cifras baixaron en todos os casos. Neste sentido, son 147 os mortos que non levaban cinto de seguridade (3 menos que en 2015) e 3 os nenos vítimas de accidente que non levaban retencións adecuadas de seguridade (un menos que o ano anterior). En canto aos motoristas falecidos que non levaban casco, contabilizáronse 4 en 2016, o que supón 6 menos que o ano anterior, 1 vítima sen casco en ciclomotor e que supón 3 menos que en 2015, e 6 ciclistas falecidos, 11 menos que o ano anterior.


Así mesmo, o mes no que se contabilizou un aumento máis significativo das vítimas de estrada é marzo, con 20 mortos máis que en 2015 e agosto, con 17 máis. Séguenlle abril e xullo, cunha subida de 11 con respecto ao ano pasado, xuño con 8, febreiro con 5, xaneiro con 2 e outubro con 1.


No lado contrario atópase setembro, cando se reduciu en 25 o número de falecidos con respecto ao mesmo mes de 2015. En maio as mortes reducíronse en 16, mentres que en novembro, en 8. Pola súa banda, o mes de decembro tamén presenta unha tendencia á baixa xa que, ata o día 28, un total de 79 persoas perderon a vida, fronte ás 86 na mesma data de 2015.


Preguntado pola posible influencia da 'inactividade' da Administración nesta materia, Serrano non quixo "cuestionar o que se fixo ata agora" e valorou o traballo do equipo "de profesionais" da DXT. "Houbo un cúmulo de cuestións, non se facilitou o labor reformadora, o que prexudicou ao país en moitos sentidos, a inactividade non é boa", declarou.


Do mesmo xeito, indicou que, a pesar desa situación, "no último semestre mellorouse a cifra de vítimas mortais nun 50 por cento".


Por comunidades autónomas, a Comunidade Valenciana ha rexistrado un aumento de 19 vítimas con respecto a 2015, xunto con Galicia (+15), Andalucía (+14), Castela-A Mancha (+11), Baleares (+9), Murcia (+8), Asturias (+7), A Rioxa (+6), Estremadura (+3) e Aragón (+1). Pola contra, rexistraron un descenso as comunidades de Cataluña (-23), Castela e león (-20), Cantabria (-7), Madrid (-6), País Vasco (-5), Navarra (-2) e Canarias (-1).

relacionada ​El 2016 termina con más fallecidos en accidentes de tráfico
relacionada Unha campaña de seguridade vial deseñada pola Policía de Rianxo torna viral

Sin comentarios

Escribe tu comentario




No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
Cabecerarecomendados 1
Cabeceraultimahora
Cabeceralomasleido 1


Pressdigital
Plaza de Quintana ,3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Condiciones de uso Consejo editorial
Powered by Bigpress