Renfe afronta este venres paros parciais con servizos mínimos que garanten ata o 65% dos Media Distancia
CGT acusa a empresa de querer "minguar" o persoal e cita o exemplo da licitación do mantemento do 'ERTMS' no Eixe Atlántico
Renfe afronta este venres, 18 de setembro, unha xornada de paros parciais convocados por todos os sindicatos do seu comité de empresa, salvo o de maquinistas Semaf, en demanda dun plan de reposición de persoal e en protesta pola paralización da negociación do convenio e a "venda" da división de Mercadorías.
Os paros, que tamén están convocados en Adif, serán de dúas horas en cada un das tres quendas da xornada laboral e forman parte dun calendario de mobilizacións que contempla paros similares o próximo venres, día 25, e outros catro do próximo mes de outubro (os días 2, 9, 16, e 23).
En concreto, os traballadores de Renfe e Adif están chamados a parar entre as 0,00 e as 2,00 horas, entre as 13,00 e as 15,00 horas e entre as 20,00 e as 22,00 horas.
Ante esta convocatoria, o Ministerio de Fomento fixou uns servizos mínimos que garanten a circulación do 72% dos trens AVE Longa Distancia inicialmente previstos.
Así mesmo, estes servizos esenciais establecen a circulación do 75% dos trens de Proximidades nas 'hora punta' e do 50% no resto da xornada, e de entre o 62% e o 65% dos de Media Distancia (rexionais) e Feve.
No caso de Adif, os servizos mínimos fixan o número de traballadores necesarios para que se poidan operar estes servizos ferroviarios.
Coa fixación destes servizos mínimos, o Ministerio de Fomento pretende compatibilizar o dereito á folga dos traballadores das compañías ferroviarias públicas co dereito á mobilidade dos viaxeiros.
O sector federal ferroviario de Galicia da CGT, a través dun comunicado, destaca que as principais reivindicacións son "a defensa dun ferrocarril público e social" e un "plan de ingresos de traballadores a longo prazo".
Na nota, denuncia que os plans do grupo Renfe e de Adif "pasan por minguar o seu cadro de persoal á mínima expresión en actividades como o mantemento de trens, que en Galicia se fai en talleres en Ourense, A Coruña, Ferrol e Redondela".
Segundo critica, "tamén o mantemento da infraestrutura está sendo privatizada, pouco a pouco", e así vai "un exemplo claro" na licitación do mantemento do sistema de control de velocidades 'ERTMS' no Eixe Atlántico Vigo-A Coruña, que, segundo di, "vai supoñer unha redución importante de cargas de traballo" no cadro de persoal das brigadas de mantemento de Vigo, Vilagarcía e Compostela.
A maiores, CGT pide avances na negociación do convenio colectivo que rematou en 2014 e procesos de mobilidade en Renfe e Adif, con traslados e ascensos que permitan cambiar de residencia e categoría.
PIDEN UN PLAN DE REPOSICIÓN DE PERSOAL
Os sindicatos convocantes (CC.OO.,UGT, CGT, Sindicato Ferroviario e o Sindicato de Circulación) pretenden manifestar a súa protesta polo bloqueo que, segundo aseguran, presenta a negociación do convenio colectivo das dúas compañías ferroviarias e reclamar un plan de reposición de persoal con incorporación de novos traballadores para atallar o envellecemento do equipo das empresas.
Así mesmo, os convocantes denuncian que Renfe e Adif están externalizando cargas de traballo a empresas privadas, e piden que non se "privatice" a división de Mercadorías de Renfe e que se aborde un proceso de "análise e negociación dos paros de viabilidade das sociedades filiais de Renfe".
"Dende que hai máis de nove meses se iniciasen as negociacións dos convenios de Adif e Renfe, a situación está igual que o primeiro día, sen ningún avance, xa que as empresas parecen non querer chegar a acordos antes das eleccións xerais", denuncia o secretario xeral do sector ferroviario de CC.OO., Manuel Nicolás Taguas. "Por iso, ademais da creación de emprego, é prioritario retomar as negociacións dos convenios", reclamou nun comunicado.
Escribe tu comentario