Asociacións de automobilistas e vítimas aplauden a revisión do carné por puntos

|

Multaconducirtraficocarreteras

Asociacións de automobilistas e vítimas ven "con bos ollos" a revisión do carné por puntos exposta este venres 23 de decembro polo director da DXT, Gregorio Serrano, tras coñecerse que os mortos de 2016 superarán aos de 2015 -1.131 falecidos-, poñendo fin ao descenso continuado que viña dando desde o ano 2003. 


Neste sentido, o presidente da Asociación de Automobilistas Europeos Asociados (AEA), Mario Arnaldo, afirmou que "o carné por puntos 'typical spanish', non é que perdese o efecto agora, é que non funcionou nunca a pesar da campaña gobernamental, por que estaba mal configurado". "A eficacia pérdese cando unha persoa sen puntos pode seguir conducindo de forma legal", subliñou.


"A diferenza de Francia, aquí pódese ter menos -200 puntos e seguir conducindo legalmente, mentres que alí quítanche o dereito para conducir --explicou Arnaldo--. O carné por puntos español permite que un xogador ao que se lle sacou, non soamente o cartón amarelo senón tamén a vermella, poida seguir pegando patadas e xogando no campo. Aquí pódenche sacar 20 cartóns vermellos".


Así mesmo, asegurou que tamén está "mal configurado desde o punto de vista penal, ao estar mal encaixada a sanción administrativa e a penal, xa que un automobilista que comete un delito grave non perde puntos". Por outra banda, lembrou que "non se aplica con igualdade aos estranxeiros ou en todo o territorio nacional xa que está mal configurado a nivel local".


Ante o descenso de falecidos nas estradas durante a última década, o presidente de AEA atribuíuno "á mellora nas infraestruturas ou as melloras dos sistemas de seguridade activa e pasiva que explican mellor, e cientificamente, a redución". Doutra banda, a asociación denunciou "o réxime de monopolio para recuperar os puntos".


EMBARGAR O COCHE AOS REINCIDENTES


Na mesma liña, o presidente da Asociación Estatal de Vítimas de Accidentes (DIA), Francisco Cans, asegurou que é "bo momento para abrir o melón do embargo do coche infractor".


"De nada serve que che quitan o carné se segues tendo a ferramenta para delinquir; hai que sacalos da estrada porque lles dá igual todo, e impoñer sancións de cárcere --asegurou Cans-- Non estamos a falar dunha persoa que se despista ou ten un accidente porque lle dá un raio de sol na cara, falamos de persoas que reinciden e poñen en perigo a vida doutras persoas".


Con todo, o presidente de DIA subliñou que "o carné por puntos si foi eficaz, aínda que engadiu que necesita unha actualización e unha revisión que inclúa elementos como as novas tecnoloxías".


"Hai que volver poñer en valor o carné por puntos, porque parece que nos afixemos e necesitamos darlle un impulso, mais que de fondo, de forma para que volva estar na mente dos condutores", explicou.


REVISIÓN "CON BOS OLLOS"


Pola súa banda, a presidenta de Stop Accidentes, Ana Novella, afirmou que ven "con bos ollos" a revisión da fórmula do carné. "Pasaron dez anos e si que toca unha revisión na que se poida engadir aspectos como ir máis aló coas persoas reincidentes á hora de recuperar os puntos", subliñou.


"Hai que facer algo coa xente que non reacciona aínda que se lle quite o carné, xa que hai moitas persoas que perden os puntos, volven recuperar, pagan as sancións, volven recuperalos... e seguen na estrada", destacou. Neste sentido, Novella explicou en declaracións que entre as solucións podería estar o retirar durante un tempo máis prolongado o poder ter ese permiso de conducir e non recuperalo cando se volve a ter puntos.


Finalmente, a presidenta de Stop Accidentes avogou por que no Pacto de Estado pola seguridade viaria se traten aspectos como "a educación viaria primordial desde educación infantil e primaria; así como a modificación do código penal nos artigos relacionados con delitos de trafico; ou o estatuto da victima que non vale para nada".


O CARNÉ POR PUNTOS, EN CIFRAS


En cifras, nos 10 anos do carné por puntos, son 214.150 persoas as que perderon a vixencia do seu permiso de conducir por cometer infraccións das normas de tráfico, segundo os datos da DXT. Ademais, 8.750 persoas perdérono dúas veces e polo menos 219 persoas quedáronse sen carné de conducir tres veces ou máis.


En total, durante a primeira década, ata 7,5 millóns de condutores (dos 25 millóns que hai actualmente en España perderon algún punto por razóns que adoitan estar relacionadas co exceso de velocidade (46%), non levar o cinto de seguridade (11%), utilizar dispositivos móbiles durante a condución (10%), a detección do consumo de alcol ou drogas ou non levar casco ao circular en vehículos en que é obrigatorio (2%).


Ademais, no caso de vías urbanas a porcentaxe de sancións que levan a detracción de puntos do carné inclúen infraccións relacionadas coa falta de respecto aos semáforos (27%), aos sinais de 'Stop' (1%) e a prioridade de paso (1%) e por mal estacionamento (2,99%).

relacionada ​A DXT revisará o carné por puntos tras o aumento de falecidos en 2016
relacionada Galicia registra en 2016 once fallecidos más que en 2015 en las carreteras

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
Este periódico fue seleccionado por Google News Initiative para su Journalism Emergency Relief Fund

Pressdigital
Plaza de Quintana ,3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consejo editorial Publicidad
Powered by Bigpress