Bruxelas reafírmase en que a autorización do Alvia puido non ser legal

|

Anamirandacomisioneuropea

A eurodeputada do BNG, Ana Miranda. - Europa Press.


A Axencia Ferroviaria Europea (ERA nas súas siglas en inglés) reafírmase nas súas conclusións de falta de independencia da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) sobre o sinistro de Angrois, de forma que se mantén nas súas críticas do informe feito público o pasado 7 de xullo, á vez que mostra a súa "preocupación" sobre un posible incumprimento da normativa ferroviaria europea por parte de España á hora de autorizar o funcionamento do tren en 2012.


Así se recolle nun comunicado emitido pola Axencia Ferroviaria Europea en resposta á declaración realizada á súa vez pola CIAF para replicar ao informe de Bruxelas entregado ás vítimas de Angrois o pasado 7 de xullo.


De feito, a Axencia mostra a súa "preocupación" por que "a autorización do tren puido non ser conforme á lexislación da UE" no momento en que se deu luz verde en 2012, o cal posteriormente descarrilou en 2013 nun sinistro no que faleceron en Santiago de Compostela 80 persoas e houbo máis dun cento de feridos.


Unha cuestión que enlaza coa denuncia que este martes presenta o BNG contra España en Bruxelas por "incumprimento" do dereito comunitario no relativo á directiva da UE de seguridade ferroviaria de 2004.


Así mesmo, a ERA considera un "paso moi positivo" os cambios realizados este ano nos órganos da CIAF para "actuar independentemente", pero esa cuestión, "con todo, subliña o feito" de que no momento no que se fixo a investigación sobre Angrois esas medidas "non tiveran lugar", xa que incluía a membros de parte de ADIF e Renfe.


"SORPRENDIDA" POLA INSISTENCIA EN DICIR QUE NON ERA ALTA VELOCIDADE


Neste sentido, a Axencia Ferroviaria mostra a súa "preocupación", tras diversos intercambios de información coa CIAF, por diversos temas en relación co caso. Respecto diso, a Axencia di que está "sorprendida" pola "insistencia" da CIAF en asegurar que o Alvia sinistrado non era unha tren de alta velocidade, xa que así se recolle no marco da normativa europea, ademais de que foi descrito por Renfe como un tren de "alta velocidade do máis sofisticado".


Xunto a isto, insiste do mesmo xeito que no informe do 7 de xullo, que a CIAF só se centra no erro humano do maquinista, pero "deixa moitas cuestións sen contestar" e "non explora outras causas fundamentais".


Por todo iso, a Axencia Ferroviaria Europea espera que as autoridades españolas reaccionen para "facer fronte ás debilidades identificadas" e para "reducir os riscos de futuros accidentes".


DENUNCIA DO BNG


A portavoz do Bloque Nacionalista Galego (BNG) en Bruxelas, Ana Miranda, presentou este martes ante a Comisión Europea unha denuncia contra España por incumprir a normativa europea en materia de seguridade ferroviaria, unha acción que confiou en que sirva para "obrigar" ao Estado para "dar a coñecer a verdade" sobre o accidente de Angrois.


A denuncia apóiase nas conclusións do informe da Axencia Ferroviaria Europea. Ábrese agora un prazo de quince días para que o Executivo comunitario pronúnciese sobre a admisibilidad da queixa e, se a acepta, terá un ano máis para decidir se iniciar un expediente sancionador contra España que, en última instancia, podería acabar co caso ante o Tribunal de Xustiza da UE (TUE).


ANA PASTOR


Miranda concluíu criticando o nomeamento da ministra en funcións de Fomento, Ana Pastor, para presidir o Congreso dos Deputados: "É o Estado ao revés, prémiase ao que fai mal o seu traballo". "Hai moitas persoas pelexando desde fai tres anos, así que pedimos uns mínimos", continuou Miranda, para reclamar a dimisión de Pastor.

relacionada ​BNG y el grupo mixto fuerzan al Parlamento a debatir una comisión de investigación
relacionada Las victimas del Angrois pedirán el martes a la Ministra que pida perdón por su engaños
relacionada A investigación de Angrois non foi independente e obviou "elementos clave"

Sin comentarios

Escribe tu comentario




No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Pressdigital
Plaza de Quintana ,3 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consejo editorial Publicidad
Powered by Bigpress